Acasa, Beauty, Dietă și sănătate

10 alimente care-ți fac părul sănătos

 

Pe lângă șampon, tratamente și măști, părul tău mai are nevoie de ceva: de substanțe nutritive, inclusiv proteine, vitamine și minerale pentru a fi sănătos, strălucitor și puternic. Și de unde să iei toate astea, dacă nu din alimentație?

Mai jos ai 10 alimente pe care trebuie să le pui pe lista de cumpărături:

  1. Somon

Chiar poți să-l pui în capul listei. E bogat în proteine, omega-3, fier, vitamina D și B12. Toate esențiale pentru un scalp sănătos. În plus, consumând somon cu regularitate, te poți bucura de o creștere mai rapidă a părului.

  1. Ouă

Ouăle sunt cea mai bună sursă de proteine, iar părul tău are nevoie de ele pentru textură și rezistență. Mai mult, ouăle conțin biotină și vitamina B, care ajută la prevenirea căderii părului și îmbunătățesc sănătatea scalpului.

  1. Spanac

Spanacul este bogat în substanțe nutritive, cum ar fi fierul, vitaminele A și C, toate acestea contribuind la creșterea mai rapidă a părului. În plus, vitamina A ajută glandele să producă sebum, esențial pentru menținerea părului sănătos și pentru hidratarea scalpului.

  1. Lapte

Laptele conține calciu, vitaminele D și B5, care au un rol important în creșerea părului și previn uscarea scalpului. Dacă nu-ți place laptele, poți alege între iaurt sau brânză. Important e să consumi lactate.

  1. Avocado

Pe lângă faptul că este delicios, este și o sursă de grăsimi sănătoase și vitamina E, care stimulează creșterea părului. În plus, previne căderea firului de păr și deteriorarea lui. Așa că este numai bun de pus pe lista ta de cumpărături.

  1. Nuci și semințe

Ai atâtea motive să le consumi zilnic: sunt bogate în zinc, vitamina E și omega 3. Zincul menține sănătatea scalpului și-l hidratează. Vitamina Eajută la creșterea părului și previne căderea lui. Iar omega 3 adaugă strălucire și volum.

  1. Cartofi dulci

Sunt o sursă importantă de beta-caroten. Acest compus este transformat de oraganism în vitamina A, care stimulează producția de sebum, ce menține sănătatea părului. Mai mult, contribuie la întărirea firului de păr. Lipsa vitaminei A din organism duce la apariția mătreții și un scalp uscat.

  1. Mazăre

E bogată în vitamine și minerale esențiale pentru un păr sănătos. Fierul, zincul și potasiul mențin părul puternic. Iar vitaminele B, B6 și B12 sunt necesare pentru celulele roșii din sânge, ce transportă oxigenul și substanțele nutritive în organism, inclusiv la nivelul scalpului.

  1. Mango

Acest fruct delicios se bucură de nenumărate vitamine și minarele. Printre ele se numără vitamina C, esențială pentru producerea colagenului, ce ajută la întărirea firului de păr. Vitamina A luptă împotriva mătreții, iar vitamina E îmbunătățește circulația scapului.

  1. Ardeiul gras

Și el este sursă excelentă de vitamina C și un antioxidant puternic. Pune-l în salată de câte ori ai ocazia, indicat ar fi zilnic. 🙂